Monday 2 July 2012

PERIOD TIDAK TERATUR DAN TESTIMONI


Ada banyak faktor yang menyebabkan haid tak teratur. Antaranya ialah: 

1. Berat badan tak stabil . Kalau badan anda senang naik,secara automatik hormon anda tidak stabil. Bila hormon tidak  stabil, haid susah datang. Darah kotor dalam badan susah nak dibuang.  Jadi  kita harus jaga pemakanan dari usia remaja dan kanak-kanak. Cara terbaik ialah turunkan berat badan secara sihat.
 2. Pola makan  . Selalu jadi pada mereka yang amalkan diet secara tidak sihat . Jika terlalu obses dengan diet dan badan kurang mendapat zat-zat yang sepatutnya, sistem badan akan berubah dan ini akan menyebabkan period tidak teratur.

3. Melakukan aktiviti yang berat. Wanita tidak boleh buat kerja yang berat ketika period semakin hampir. Contohnye tebang pokok besar, angkat beras 20kg, angkat tong gas dan aktiviti-aktiviti berat yang lain. Namun anda harus mengamalkan senaman yang ringan seperti berjogging atau berbasikal kerana ia mampu melancarkan perjalanan darah.

4. Stress. Jika anda selalu tertekan dan mempunyai penyaki-penyakit yang lain, anda akan mengambil ubat-ubatan dan ini salah satu punca hormon tidak stabil dan haid akan datang lambat.

5. Menyusu. Bagi yang sudah berkahwin dan mempunyai anak kecil, kadang-kadang haid susah nak teratur.


6. Masalah kesihatan. Masalah bila telur kurang matang, ovum akan tidak lepaskan telur . Masalah kesihatan yang lain juga punca mengapa period anda menjadi tidak teratur . 
___________________________________________________________________________________




MASALAH: PERIOD TIDAK TERATUR

ITEM: JAMU AKU DARA

HARGA: RM48

CARA MAKAN: 2 BIJI PAGI 2 BIJI MALAM


Pengguna : sis honey, sya ada order jamu aku dara ngn agen sis..tp still nk tnya ngn sis jgk.sbb ase lbh caye nk luahkan kat sis honey...sya bli jamu tu sbb sya da xperiod 3bln..tp sya xprgnt tau walupon sya da tttuuuttt..insyaallah bln 5 ni sya akan mendirikan rumah tgga...tkot gak if xperiod ni nt sya xleh prgnt ble da tawen..cme sya nk tnya kak honey, blh ke lau sya amek jamu aku dara then agak2 da dekat date nk tawen tu sya pkai yg len plak mcm susk dara ke, emmm..sume yg herba2 sis la..nme pon da konpius dah...pendapat sis honey???

Hani: BOLEH...ok. once u dapat jamu aku dara tu. u makan 2 biji pagi 2 biji malam. insyaallah nanti rasa panas. kalau u punya rahim kembang sebab minum air batu nanti boleh period. mcm hani period tak konsisten. makan jamu aku dara. lepas 2 bulan period macam banjir 5 hari. berketul2 keluar hari pertama sahaja sakit perut. pastu piyed cam biasa. walhal piyed senggugut salunya. tapi kalau tak makan jamu ni kadang2 tak piyed sampai 6 ke 7 bulan sampai perut besar. ingat mengandung tapi tidak.

Selepas 5 hari
Pengguna: sis...saya da piyed da...dlu lau sblm piyed msti sggugut truk..ni bgn je tdo da piyed..tp tu lah..sbb da lme x piyed len macm skit kuar...cair n warna coklat gelap..bau leh thn jgk...tp ni bru 1stday...hope esk kuar yg biasa..sis, lau piyed bolh continue mkn jamu ke sbb sesetngah jamu dia tulis if tgh period stop mkn jamu..da abes bru cont mkn jamu.

Hani : yang ni boleh terus makan...untuk terus cairkan darah2 beku yang terkumpul. Lagi laju piyed turun. Tak ada sekat2 wat senggugut..

Selepas 10 hari:
Pengguna:
sis..nk order masker vagina 1 n jamu susuk dara 1 yer sis...esk sys bank in..after bank in sy inform sis.
tq sis....
mmg best ..saya yakin dgn jamu sis. tidak menghampakan dan betul2 membantu saya.





_______________________________________________________________________________________________


Testimonial Jamu Pengantin Dara (BAGI YANG SUDAH BERKAHWIN SAHAJA)

Ini yang keluar selepas customer saya ambil JPD... 3 hari lepas tu dia rasa macam period, tapi saya awal2 dah pesan kat dia.. pastikan dia sentiasa pakai Pad.. bangun je pagi pad dia penuh dengan darah.. bila masuk bilik air... keluar darah berketul-ketul seperti dalam gambar ini...

Customer saya ini ada masalah period tidak teratur... hampir 3 bulan tak datang period dan beliau juga pernah keguguran beberapa tahun yang lalu... Tujuan customer ambil adalah untuk bersihkan dalamannya dan ikhtiar untuk hamil..

Saya doakan dengan apa yang blockage kat dalam organ pembiakannya keluar. Dapat lah beliau menimang cahaya mata nanti... Amin..
Customer masih dalam perawatan untuk JAD pula. Tak sabar rasanya nak pakai SKD lepas seminggu makan JAD...:)



___________________________________________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment